Amikor megtettem az első lépéseket, még gyorsgyalogolva, minden bajom volt. Főleg utána, amikor alig tudtam fellépni, vagy lelépni egy lépcsőt, egyáltalán, felállni, leülni, lefeküdni, létezni. Minden fájt, de a lelkem ujjongott, és ez az ujjongás mostanra eufóriává szélesedett...

Emlékszem, és mindig is szeretnék emlékezni arra, amikor az első lépéseket tettem meg a Margitszigeten. Februári nehéz hideg volt az útra lecsapódó párával, a lámpák sárga fényfoltjai között áthatolhatatlan sötétség uralkodott, de egy csepp bizonytalanság sem volt bennem, amikor nekivágtam a belső út melletti járdán az első edzésnek. A ruhámat úgy kapartam össze a szekrény mélyéről, egy régen vásárolt triatlonos nadrág, egy háromszor megfoltozott pamut leggings, térdzokni, nagykabát és egy kitaposott túracipő alkotta a felszerelésemet. Megküzdöttem minden méterért, amit sétatempónál gyorsabban tettem meg, és igazából meg sem tudtam számolni, hányszor sétáltam bele a tempós gyaloglásba. Hátul a szállodánál nyújtottam és pihegtem, majd elindultam visszafelé, de a strandtól már sétáltam. A hídon hazafelé pedig már éreztem, hogy ez lesz az...

banner1.jpg

 
Most, egy évvel és három hónappal később - egy nyár és egy ősz kihagyásával - 250 kilométer van a hátam mögött, 2-5 kilométeres etapokban. Nem sok, hiszen van aki heti 100 kilométert is fut, de ők is így kezdték. Nekem ennek a távnak minden métere fontos és hordoz valamilyen jelentést. Rengeteget tanultam a lábamról, a hidegről, a melegről, az ivásról és evésről, a képességeimről, a testemről és önmagamról. Igazából minden edzés egy új ismeret és tapasztalat, mindig van min elmélázni már hazafelé, vagy itthon a forró zuhany utáni lábmasszázs közben. Például azon, hogy mennyire kevés voltam önmagam számára enélkül a 250 kilométer nélkül. Hogy már nem emlékeztem arra, hogy milyen volt bemelegítésként futni 3 kilométert, hogy mennyire szabad és boldog voltam, amikor képes voltam a futásra...

Nem Szentimentális Statisztika

A legelső edzés: 2013. február 25. 4,04 km, 11:21 perces átlag.
Az idei első edzés: 2014. február 6. 5,44 km, 1:05:45, 12:05 perces átlag.
A legutóbbi edzés: 2014. május 3. 4,61 km, 39:44, 8:38 perces átlag. 

Az első közös edzés:
Margitsziget, 5,3 km, 1:05:45, 12:05
Majd sorban nagyjából ugyanazok a távok a szigeten:
57:36, 10:44
55:20, 10:03
53:54, 10:02
55:05, 10:18
52:36, 9:50
47:48, 9:32 (Városliget)
39:44, 8:38 (4,61 km, Margitsziget)

26 perc különbség az első és az eddigi legjobb időm között, nagyjából ugyanazon a távon... 

Ez a 250 kilométer azt dörgöli az orrom alá, hogy az elmém felejt, de a testem nem. Az izmaim emlékeznek a futásra, tudják és teszik a dolgukat, a zsír lassan olvad le rólam, a tüdőm újra megtelik levegővel... amikor először vettem olyan mély levegőt, amilyet csak tudtam, szinte fájt és hörögve tiltakozott, elszokott a munkától. Azóta minden lépéssel több a levegő, az izom, az elhatározás, a lelkesedés, a tudás, a hit, az önbizalom, a boldogság, kevesebb a zsír, a kétely, a hitetlenség, a frusztráció és a boldogtalanság.

Amikor futok, csak magamra figyelek. Boldog önzés ez, megélem az összes fájdalmat, küzdést, lépést, levegővételt, megharcolok minden méterért, annyira keményen, ahogy csak tőlem kitelik. Tiltakozok, vitatkozok, mély levegő, kifúj két lépés, még mélyebb levegő, nincs külön lábam, karom, fejem... csak egy Körte van és minden részem együtt ugyanarra tart. A vége pedig mindig boldogság, az önmagam által állított gátak ledöntése, egy lépéssel, egy méterrel több, néhány másodperccel kevesebb, néha spontán sírás...

Köszönöm a felszabadító, tudással, ösztönzéssel, kritikával, kemény és dicsérő szavakkal teli edzéseket és az útmutatást Panferiknek. Köszönet Csilla futópajtinak, akivel együtt harcolunk a méterekért, és köszönet a minicittás lányoknak, akikkel idén februárban egy csapatként tettük meg az első lépéseket! Pótolhatatlan útitársak vagyok! 

tumblr_mgftcxhQBt1qg2xooo1_500.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gyalogkorte.blog.hu/api/trackback/id/tr226116726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása