Előláb, izomláz

2014.05.15. 23:25

Szerdán hősiesen túléltem életem első előlábas futóedzését. Futóedzésen voltam már, csak akkor még utáltam futni. Most meg, amikor már nem kötelező, szeretem, akarom, csinálom. Ki érti ezt... Az edzést a Freerun (Futoiskola.hu) csapata tartja, és az előlábra (a harántboltozat alatti talppárnára), vagy a külső talpélre érkező, vagyis a helyes talajfogási technikát tanítják. Az egész egy előadással indult, pontosabban nem, de kattintás után kifejtem...

Amikor februárban elindultak a közös edzések a Minicittá csoporttal, meglehetősen zavart, hogy nincs kontroll a csapat felett, vagyis hiányoltunk egy edző félét, aki azt mondta volna, hogy" te nem sportoltál soha, először csak gyalogolj, te nyeszlett vagy, de tudsz három percet futni, majd megnőnek az izmaid, te meg dagi vagy, fogyózz, és gyalogolj". Ez számomra egészen addig ment, míg Feri be nem állított és végigmérve azt nem találta mondani nekem, hogy nem hiszem, hogy te nem tudsz két percnél többet futni, majd eltépett az élmezőnnyel. Én meg ott álltam és néztem, hogy ki volt ez a vicces kedvű muki, és mi volt ez a beszólás. Aztán futottam két percnél többet, most meg a vasárnapi Coca-Cola Női Testébresztőn futok 5 kilométert...

ccrajtszam.JPG


Szóval nem volt edzőnk és bár edzéstervet kaptunk, de látszott a társaságon, hogy nem nagyon tudja, hogy mit kellene csinálni, egy része megragadt a 2 perc/1-2 perc váltogatásnál, de ami jobban zavart, hogy láttam (és éreztem), hogy mennyire rosszul futunk. Mivel régen (hú, nagyon régen) sokat futottam és merem remélni, hogy helyes technikával, amiből valószínűleg mostanra alig maradt valami, észreveszem, ha valaki helytelen technikával fut. Ez akár a kartartásra, a felhúzott vállakra, a riszálásra, vagy a sarkazásra is érvényes. Ezért még valamikor március környékén kitaláltam, hogy kellene egy edző, aki elmondja, hogy mit is kellene csinálni, hogyan épül fel egy edzés, mit tegyünk és mit ne ahhoz, hogy biztonságosan és eredményesen fussunk.

Mivel korábbról ismertem őket, nem volt kérdés, hogy Farkas Gyuszit és feleségét, Évit fogom megkérni a fejtágító tartására. Még tavaly, néhány nordic walking edzés erejéig találkoztunk, és mivel a via ferratához még kicsi és gyenge Körte vagyok, ezért főleg a facebookon tartottuk a kapcsolatot, illetve Évi néha meglátogat egy kis hegymászómanikűrre, és olyankor csacsogunk egy sort. :-) Egyébként ők ketten a Krea-Túra Hegymászó és Természetjáró Egyesület oktatói és túravezetői. 

Az előadást végül csak mostanra tudtuk összehozni, aminek részben egy kis tanácstalan levelezgetés és Gyusziék sűrű időbeosztása okolható, ám végül úgy érzem, hogy jól sült el a dolog, és egy igencsak interaktív, és nagyon tartalmas előadás és beszélgetés kerekedett az alkalomból.

Ezen az előadáson ott volt Sőr Mariann többszörös Ironman, a Freerun egyik edzője (a másik edző Dáva Iván Ironman, ultrafutó), és a beszélgetést még folytattuk, miután az előadásnak helyet biztosító ChocolArt Bar & Shop már bezárt. Bűnös egy hely, de végre életemben először ettem macaront. Bárminek ellen tudok állni, kivéve a kísértést... :-D
Szóval mivel Feri megint kíméletlenül beszólt, hogy a múlt héten kellett volna mennem hozzájuk edzésre (persze, kellett volna, csakhogy dolgoztam...). Végül bringára pattantam és a kezdődő viharban eltekertem a Honvéd atlétikai pályájára egy "kis" technikai oktatásra. Volt minden, ami egy helyes technikával futni akaró vágyálma, iskolázás, körözés a rekortánon, sprintek, erősítés és nyújtás. A hangulat szuper volt, bár én főleg saját korlátaimmal voltam elfoglalva, de nagyon jólesett, hogy kaptam bátorítást, könnyítést, és odafigyelést, hogy mit csinálhatok és mit nem.

Most meg izomlázam van a fenekemben és a combomban. Persze, mivel bringával érkeztem, a szemerkélő esőben kellett hazatekernem, de ez nem akadályozott meg abban, hogy átvágjak a Városligeten, a hosszabb úton. Nagyon élveztem, hiányzott már a hangtalan suhanás (ez a bringa imádni való, már legalább tíz éves, de annyira szeretem), többet fogok bringázni. :-) Ennek örömére ma vettem egy rendes lakatot, így már legalább egy-két helyen le merem majd zárni...

Csak ez az izomláz, ez elég durva... :-D

enesalanc_2.JPG

Mostantól a Kryptonite az új luiviton :-D

A bejegyzés trackback címe:

https://gyalogkorte.blog.hu/api/trackback/id/tr656172110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása